Kopecký evindeki ralliyi sabırsızlıkla bekliyor. Arabaları mı okuyorsunuz? Kıçımın bunu öğrenmesi gerekiyordu, gülüyor

DünyaBot

Member
Kaç kişiyi sizinle birlikte araç kullanarak mide bulantısı noktasına kadar götürmeyi başardınız?
Zaten bu insanların çoğunu sürdüm. Esas olarak Škodovka'ya teşekkürler, çünkü çalışanları, iş ortakları ve gazetecileri için sıklıkla bazı geziler düzenliyor, bu yüzden özel bir şey değil. Otomobil gazetecileri heyecanlı. Normal hayranlara ve ortaklara ilk kez bir yarış arabası kullanıp kullanmadıklarını sormayı zaten öğrendim.


İçinde oturup benzer bir deneyim yaşamak isteyeceğiniz bir araba var mı?
Ödül olarak araba koltuğuna değil jakuziye oturuyorum. Yolcu koltuğuna hiç alışkın değilim ve buna göre üretilmedim. Hayatım boyunca yarıştığım için önümdeki yolda olup bitenleri çok fazla izliyor olabilirim. Her dönemeci, her çalıyı görüyorum. Olabilecek her şeyi hesaba katıyorum ve direksiyonun arkasındaki kişi aynı yerlere bakmıyorsa sinirleniyorum. Bu yüzden bırakın yarış arabasını, arabada bile birinin yanında oturmak istemiyorum.


Devre canavarları sana çekici gelmiyor mu?
Elbette onları sürebilseydim! Ama bunu da aştım. Babam yarışırken harika bir süper araba olan Ferrari 355 Challenge'ı kullanıyordu ve ben onu Brno'da birkaç kez pistte test ettim. Ve babamın yanında hiç korkmadım. Daha sonra bu arabaları kullanma fırsatım oldu. Porsche GT, DTM arabaları, yani en hızlı touring arabaları. Bu çok eski bir formül. Ama çoktan aklımı kaçırdım.


Sadeleştirilmiş formül size de çekici gelmez mi?
Formüle girmeyeceğim, o yüzden düşünmüyorum bile. Bu sadece bir araba değil, bu arabaların sahip olduğu yol tutuşunu anlamalısınız.


Hiç buna yönelmedin mi?
Her zaman uzun boylu ve kiloluydum, bu yüzden bana çekici bile gelmiyordu.


Hustopeč'teki özel Agrotec Škoda Ralli takımı için yarışıyorsunuz, ancak hâlâ Škoda Motorsport fabrikasında test pilotusunuz. Yani meslektaşlarınıza göre hâlâ ufak bir avantajınız mı var?
Sanırım öyle, yüzlerce keskin kilometre yol kat ettim. Ama bu yıl bu doğru değil, şu anki Škoda Fabia RS Rally2 modelinde o kadar çok aracım yok, bu yıl henüz hiç test yaptırmadım.


Sürücü araştırmacısı ne yapar?
Karmaşık ama kısacası fabrika size araba için ne yaratmayı amaçladıklarını anlatıyor, tasarlıyor, bir prototip yapıyor ve işlevselliğini, dayanıklılığını test etmeye başlıyor. Eğer bu işe yararsa, ayarlamaya başlarsınız; test sürücülerinin asıl işi de her şey için doğru ayarları bulmaktır.


Jan Kopecký Katalan Rallisi'nde.



Dakar Rallisi'nin son galibi İspanyol yarışçı Carlos Sainz Sr.'nin bir zamanlar sizi övdüğü gibi, görünüşe bakılırsa bu konuda iyisiniz.
Bunlar çok güzel deneyimler. Evrensel bir temel kurulum istiyordu, bana sadece Madrid çevresindeki özel etapların profilini anlattı ve ben de aracın yaylarını, viraj denge çubuklarını, diferansiyellerini ve sertliğini ayarlamak için elimden geleni yaptım. Ve bundan o kadar memnundu ki bütün hafta sonu onu yerinden oynatmadı.


Niki Lauda'nın Rivals'da Tanrı'nın ona arabadaki her rahatsızlığı tanıyabilen bir kıç verdiğine dair bir konuşması var. Bir yarışçıyı tanımlayan şey bu mu?
Zorunda değiller. Bazıları bu şekildedir, ancak bunlar sadece olağanüstü yeteneklerdir ve arabayı daha iyi hale getirmek için neyi değiştirmeleri gerektiğini birbirlerine söyleyebilirler. Ayrıca her konuda iyi sonuç alabilen evrensel atıcılarınız da var. Bunlar genellikle Finlidir. Arabanın sert ya da yumuşak olması umurlarında değil. Sadece gidiyorlar.


Peki kıçının bilinci yerinde mi?
Onun farkına varması için çok çalışmam gerekiyordu. (Gülüyor)


Yani bu sadece bir film kopyası…
Ama gerçek. Bir kişinin bu yeteneğe sahip olması büyük bir avantajdır.


Takımınız Hustopeče'de evinde. Yarışa herhangi bir avantaj sağlıyor mu?
Tek avantajımız oradaki herkesin bize karşı kesinlikle iyi ve yardımsever olması. Yarışmacılar bazen arabanın üzerindeki Agrotec yazısı üzerinden bizim himayemiz altında olduğunu iddia etmeye çalışıyorlar ama yanılıyorlar. İçinde ekstra hiçbir şey yok.



Çakıl pistlerin dönüştürülmesi, seyirciler için daha fazla pozisyon


Hustopeče Rallisi 14 Haziran Cuma günü saat 16.30'da Hustopeče'deki Husova Caddesi'nden başlayacak, son testler gece yapılacak. Cumartesi günü araçlar sabah 8.30'da start alacak. Kazanan ekip öğleden sonra dört buçuk civarında şehirdeki bitiş rampasında taçlandırılacak. Mürettebatları 160 kilometrelik mesafe bekliyor. En büyük yenilik Popice-Starovice özel etabının farklı bir başlangıcı olacak.