Kötü konumlar, eksik rehberlik. Brno'nun P+R otoparkları boş

DünyaBot

Member
Gerçek, politikacıların planları karşısında iç karartıcıdır. Altı yıldır şehrin dışında işleyen tek alan var, o da Merkez Mezarlık. Diğer ikisi aşağı yukarı boş.


Bu aynı zamanda Líšno'daki Zetor'da 2020 yılında oluşturulan P+R otoparkı için de geçerlidir. Burada toplam 224 park yerine her gün ortalama otuz araba park edilmektedir. Hafta içi bile tamamen boş olduğu bir an oluyor. Brno belediye sözcüsü Filip Poňuchálek, şehrin otoparkı doldurmasının bir yolu olarak, “Yakın çevredeki diğer insanlara, sakinlere veya şirketlere kiralama olasılığını düşünüyoruz” diyor.


Zetor'a sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde, politikacıların şoförünü görmek istediği toplu taşıma araçlarına binmek mümkün. Ancak yakın zamana kadar bırakın yolcuların daha iyi fiyat almasını, park ücreti ile biletin aynı anda ödenmesi bile mümkün değildi.


Zetor'da park etmek ve ardından toplu taşıma araçlarıyla merkeze gidiş-dönüş yolculuğunun ücreti günlük 70 ila 210 krondur. Aynı zamanda merkezde iki saatlik bir park yeri bile yaklaşık 70 krona mal oluyor, burada genellikle boş alan bulabilirsiniz ve bu süre zarfında ihtiyacınız olanı yapmak için oldukça fazla zamanınız var. Poňuchálek, daha fazla ayrıntı vermeden “Bu yıl, otopark veya ücret indirimleriyle ilgili fiyatlandırma politikası çözülecek” diyerek, park ücretleri ve toplu taşıma biletlerinin birleşik ödemesinin Sejf uygulaması aracılığıyla zaten mümkün olduğunu ancak herhangi bir fiyat avantajı olmadığını da sözlerine ekledi.


Arabanızı yakınınızda ücretsiz bırakabilirsiniz



Merkez Mezarlık'taki P+R otoparkı genellikle oldukça doludur, ancak Prag'daki neredeyse yüzde yüz oranında kullanılan benzer alanlar gibi değildir. Sözcü Barbora Lišková şöyle açıklıyor: “Prag'da P+R otoparkları 1997'den beri faaliyet gösteriyor. Geçen yılın sonunda, toplam 4.678 park yeri kapasiteli bu tür 24 alana bir araba park etmek mümkündü.” Prag Teknik İletişim İdaresi. Ayrıca başkent bu hizmeti alanların üçte birinde tamamen ücretsiz, diğerlerinde ise tüm gün boyunca 50 veya 100 kron karşılığında sunuyor.



Çocuk Hastanesi inşaatına bu yıl başlanacak


Brno'daki Çocuk Hastanesindeki park kapasitesi eksikliği, 373 araç kapasiteli bir otoparkla çözülecek. Çocuk hastanesinin altında bulunduğu Brno Üniversitesi Hastanesi'nin sözcüsü Pavlína Hořicová, “İnşaat çalışmalarının bu yılın ikinci yarısında başlamasını öngörüyoruz” dedi. Masaryk Onkoloji Enstitüsü'ne 222 araçlık kapalı otopark inşaatı da planlanıyor ancak açılış tarihi henüz bilinmiyor.


Brno'daki üç P+R alanının toplam kapasitesi şu anda 511 kişiliktir. Merkez Mezarlıktaki, çok sayıda arabanın geldiği Viyana ve D1 karayolu yönünden güneydeki ana besleyicide yer almaktadır. Erişim yolunun Křtin'den çıktığı Zetor'un konumuyla karşılaştırılamaz. Çoğu sürücü için bu park yeri söz konusu bile olamaz. Brno Ulaştırma Araştırma Merkezi'nden Roman Čampula, “Önemli bir faktör de yakınlarda mavi bölgelerin bulunmaması, dolayısıyla sürücülerin yirmi kron ödemeden arabalarını yakınlarda bırakabilmesidir” diye belirtiyor.


Polní Caddesi'ndeki Adalet Sarayı ve Çalışma Ofisi binasının yakınındaki üç yıldır faaliyette olan RiverPark otoparkı da benzer bir durumda. “Her gün çok sayıda yer ve uygun otopark fiyatları sunuluyor; bu da on iki saat için 50 krona denk geliyor. Ayrıca merkeze yürüme mesafesinde ve otobüs durağının yakınında yer alıyor” diyor Brno-střed meclis üyesi Jan Mandát (ODS). Ancak geçen sonbahar verilerine göre toplam günlük doluluk oranı yalnızca yüzde on yedi civarındaydı.


Čampula, sürücülerin dolaşmak zorunda olduğu bu yeri bile erişimin daha zor olduğunu belirtiyor. “Genel olarak, Prag'dakine benzer şekilde, Brno'nun girişlerinde boş alan sayısını gösteren otopark tabelalarının bulunması da iyi olurdu. Bugün bu eksik” diye uyarıyor uzman.


Bahsedilen Brno-střed şehir bölgesi, tarihi merkeze izinlerle çok sınırlı erişim olmasına rağmen buradaki trafik durumunun ideal olmaması nedeniyle sürücülere merkeze girmemeleri yönünde çağrıda bulunuyor.


Diğer yakalama yüzeyleri bağlanır



Belediye binası şimdi Šumavská'da yaklaşık 600 araçlık otoparkın giderek büyümesini umutla bekliyor. O bile – RiverPark gibi – şehrin eteklerinde olmasa da Brno buradan bir P+R gözaltı tesisi olarak bahsediyor. Křenová yakınlarındaki Skořepka Caddesi'ndeki otoparkın yanı sıra, birkaç gecikmeden sonra bu yıl inşaatına başlanacak olan otoparkın ne işe yarayacağı henüz bilinmiyor.


“Çevredeki ofis binaları veya üniversite sayesinde bile Šumavská'daki ev muhtemelen Polní'deki bölgeden daha fazla talep görecek, ancak burası gerçekten de kelimenin tam anlamıyla bir P+R otoparkı değil” diyor Čampula'nın meslektaşı Petr Neuwirth.


Brno'nun ana girişlerindeki fiili müdahale alanları hâlâ yalnızca hazırlık aşamasındadır. En uzaktaki otopark, Bohunice kampüsündeki Jihlavská yakınındaki otoparktır ve bu garajın D1'den gelen arabaları Prag yönünden “emmesi” gerekir. Bugün sürücülerin mola yeri olarak kullanabileceği mevcut otoparkın yerinde büyüyecek. Poňuchálek, “İnşaatın başlaması gelecek yıl veya bir sonraki yıl mümkün olabilir” diye duyurdu.


Teknik Müze'nin karşısındaki Purkyňova Caddesi'nde, Královopolské nádraží ve Sportovní'nin yakınında, otoparkların da birkaç yıldır planlandığı yerde durum oldukça soğuk. İlk durumda mahkemeyle ilgileniliyor, ikinci durumda demiryolcuların istasyonu yeniden inşa etmesini bekliyoruz, üçüncü durumda ise tasarım çalışmaları başlıyor.



Brno'da planlanan geçici park binaları

  • Skořepka Caddesi'nde, Křenová yakınındaki mevcut otoparkın yerinde: Başlangıçta 2021'de büyümeye başlaması gerekiyordu, şimdi şehir inşaatın bu yılın ikinci yarısında başlayabileceğini vaat ediyor.
  • Bohunice'de ofis binalarının yakınındaki mevcut otopark alanında: 2025 veya 2026'da inşa edilebilir. Belediye bu yıl gerekli tüm izinleri almak istiyor.
  • Purkyňová yer bahçelerindeki Teknik Müze yakınında: Belediye davanın sonuçlanmasını bekliyor.
  • Sporda: dava bitti, tasarım çalışmaları başlıyor.
  • Polonya Kraliyet Tren İstasyonunda: inşaat, geçen sonbaharda hazırlık çalışmaları ile başlayan tren istasyonunun yeniden inşasına bağlı. Tren terminalinin modernizasyonunun gelecek yıl tamamlanması planlanıyor.